Vakantiegangers verlangen naar een unieke totaalervaring met veel variatie. Ze willen veelzijdige ervaringen en activiteiten combineren, en dit liefst op één enkele locatie. Deze trend uit zich zowel tijdens de zomer- als wintervakanties. Tegenwoordig moet een skivakantie meer bieden dan puur skiën, ook de mogelijkheid tot wellness en ontspanning wordt essentieel. Om hieraan te voldoen introduceert Club Med een nieuwe formule in zijn skiresorts: snow motion. Een gespecialiseerde aanbieding waarbij vakantiegangers een halve dag wintersport combineren met een halve dag relaxen in het zwembad, de hamam, sauna of gym. Een nieuwe formule ontworpen voor sneeuwliefhebbers die het meeste uit hun verblijf in de bergen willen halen. Naast snow motion organiseert Club Med nu ook Amazing Weeks en Must-Try Experiences om de klantervaring te optimaliseren. Altijd al een meester willen worden in fotografie of tennis? Bekijk dan zeker eens wat de verschillende Amazing Weeks in petto hebben. Dit zijn themaweken waarin je een week lang ondergedompeld wordt in een uniek programma onder begeleiding van een expert in het vak. Ideaal om je verborgen talenten te ontdekken of te perfectioneren in een bepaalde discipline. Bovendien haal je met de nieuwe Must-Try Experiences alles uit je vakantie. Van kooklessen in Thaïland tot spectaculaire Balinese dansshows. Ieder unieke ervaringen die je kennis leren maken met de lokale cultuur en nieuwe emoties doet beleven.

Belgische toeristen willen duurzamer op vakantie, en zijn zelfs bereid om hun reisgedrag hiervoor aan te passen

In onze hedendaagse maatschappij zijn we continu met elkaar online verbonden. Het internet en sociale media zorgen ervoor dat we bijna 24 uur op 24 bereikbaar zijn. We zijn altijd online en kampen soms met moeite om hier afstand van te nemen. Hierdoor verlangen vakantiegangers naar rust op vakantie en kiezen ze er bewust voor even offline te zijn in deze geconnecteerde wereld. Vakantie staat voor ontspanning en tijd maken voor zichzelf, partner, kinderen of vrienden. Club Med ondersteunt hun klanten in deze digitale detox via Yoga Schools en Zen Zones. Ieder resort heeft een aparte ontspanningsruimte waar rust en stilte heersen om jezelf en elkaar terug te vinden. Bovendien is een vakantie naar het buitenland de ideale aangelegenheid om tijd te maken voor het hele gezin. Het nieuwe programma Amazing Family biedt een week vol leuke gezinsactiviteiten speciaal om de reis zoveel mogelijk samen te kunnen beleven. Om nieuwe herinneringen te creëren en dichter bij elkaar te komen.

De bevolking staat steeds meer stil bij de impact die hun keuzes hebben op de wereld en maatschappij. Ook als ze op vakantie gaan. Zo willen Belgische toeristen er meer dan vroeger zeker van zijn dat hun verblijf en activiteiten op vakantie eco-vriendelijk zijn. Ze willen duurzamer op vakantie, en zijn zelfs bereid om hun reisgedrag hiervoor aan te passen. Om aan deze vraag te voldoen stelt Club Med vakanties voor die duurzaam zijn in alle opzichten. Alle nieuwe resorts dragen het BREEAM-label en worden geconstrueerd met respect voor de natuur. Club Med ondersteunt de lokale economie en streeft voortdurend naar een minimale impact op het milieu. In 2020 zeggen de resorts het gebruik van plastic vaarwel, en tegen 2021 worden alle resorts gekenmerkt door het green globe label.

Door Katrien Mergan.

Ontdek nog meer artikels over ...