Je profiel?
Voor june.: Afhankelijk van je studies en belangstelling krijg je een pakket op maat, met naargelang je talent en oriëntatie vooral schrijfopdrachten en copywriting, maar ook fotografie of video/audio. Je leert ook hoe je een netwerk uitbouwt, gaat naar persconferenties en events, en neemt normaal ook altijd deel aan één of meerdere buitenlandse persreizen en opdrachten.
Je bent een laatstejaarsstudent journalistiek, communicatiemanagement, digital storytelling, fotografie en/of audiovisuele technieken (podcast, video).
Voor the content crew: Ons content agency is één jaar oud en heeft een aantal belangrijke partners in vooral horeca en travel. Daarvoor verzorgen wij op dagelijkse basis social media, copy en andere vormen van content en strategische communicatie. Hier zijn we vooral op zoek naar copywriters, geboren verhalenvertellers en unieke social media-profielen, alsook digital marketeers. Interesse in en een basiskennis van de culinaire sector is een plusje, meertaligheid Frans/Engels/Duits een extra plusje.
Waar kom je terecht?
the content crew en june. huizen vanaf het najaar 2022 in een nagelnieuw kantoor, in het Tondelierproject in Gent. Je bent er welkom in een voltijds of hybride (deeltijds thuis) model. We aanvaarden enkel ononderbroken stages, voor de periodes januari-maart en april-juni 2023 (of soortgelijk). Je collega’s heten Eline, Rani, Lore en Toni, en we lusten op vrijdag graag een glas wijn. (We zetten ook een wonderlijke kop koffie!)
Wat moet je doen?
Eenvoudig. Van zodra je je zinnen op june. of the content crew hebt gezet, stuur je ons een mailtje via hey@june.be of info@thecontentcrew.be. Je stuurt een curriculum en foto mee, en motiveert zo grondig mogelijk je kandidatuur. Wees origineel. Je komt immers nadien op een creatieve plek terecht.
Na een eerste selectie willen we graag enkele kandidaten vooraf zien, zodat we een goede en gerichte keuze kunnen maken. Dat geldt in de twee richtingen: jij moet je goed voelen bij june. of bij the content crew, en wij willen hands-on jongelui, die tijdens hun stageperiode in het beste geval enorme kwaliteitssprongen maken.
Wat is ons long term commitment?
We gebruiken heel vaak de boutade dat je in het zwembad gegooid wordt maar sowieso zwembandjes meekrijgt. Onze stages zijn uitdagend en wellicht niet voor iedereen weggelegd. Maar op deze manier kun je ook maximaal presteren en je tegelijk oriënteren. Wat wil je na je laatste jaar doen? Verder studeren? De arbeidsmarkt op? En waar liggen je sterktes en zwaktes? Dat vinden we samen allemaal uit. Jongeren begeleiden is onze sociale opdracht en dus deel van ons mission statement.
