Je profiel?
Je bent welkom om te solliciteren als je een van de volgende profielen hebt: journalistiek (bachelor of master), communicatiemanagement, digitale media, digitale marketing, meertalige communicatie, fotografie, audiovisuele technieken (podcast, video). We verkiezen ononderbroken stageperiodes van minimum 8 weken gedurende de maanden oktober 2020 tot en met augustus 2021. Je hebt affiniteit met reizen en toerisme en kunt genieten van slow drip coffee, snijbiet, sushi en saucisson sec. (Ja, ook vegetariërs zijn welkom.)

Je stage?
Afhankelijk van je studies en belangstelling krijg je een pakket op maat, met nu eens veel aandacht voor schrijven (desk en reportages), dan weer voor brandontwikkeling (hoe wil june. evolueren in een digitaal landschap?). Je leert copywriting, fotografie, video/audio, maar ook hoe je een netwerk uitbouwt. Je gaat naar persconferenties en events, en neemt normaal ook altijd deel aan één of meerdere buitenlandse persreizen en opdrachten.

Spreekt dit je aan?
De voorbije jaren hadden we onder andere studenten van Artevelde Gent, UGent, KU Leuven, Erasmus Brussel, Thomas More Mechelen en Howest Kortrijk bij ons te gast. In alle scholen bevinden zich eindwerken en evaluaties van de studenten die bij ons aan de slag gingen. Die kun je straks inkijken bij de start van het academiejaar.

Een stage in coronatijden?
Van midden maart tot en met deze zomer hebben zowat alle studenten hun stage thuis afgelegd. Enkel wanneer dit niet mogelijk is, kan maximaal één stagiair tegelijk (in plaats van normaal drie) op de redactie terecht om de sociale afstand maximaal te respecteren. Onze werkplek wordt elke week grondig ontsmet en er is altijd voldoende alcoholgel aanwezig.

Wat moet je doen?
Eenvoudig. Van zodra je je zinnen op june. hebt gezet, stuur je ons een mailtje via hey@june.be. Je stuurt een curriculum en foto mee, en motiveert zo grondig mogelijk je kandidatuur. Wees origineel. Je komt immers nadien op een creatieve plek terecht.
We proberen àlle studenten vooraf te zien, zodat we een goede en gerichte keuze kunnen maken. Dat geldt in de twee richtingen: jij moet je goed voelen bij june., en wij willen hands-on jongelui, die tijdens hun stageperiode in het beste geval enorme kwaliteitssprongen maken.

Wat is ons long term commitment?
Bij june. gebruiken we heel vaak de boutade dat je in het zwembad gegooid wordt maar sowieso zwembandjes meekrijgt. Onze stages zijn uitdagend en wellicht niet voor iedereen weggelegd. Maar op deze manier kun je ook maximaal presteren en je tegelijk oriënteren. Wat wil je na je laatste jaar doen? Verder studeren? De arbeidsmarkt op? En waar liggen je sterktes en zwaktes? Dat vinden we samen allemaal uit. Jongeren begeleiden is onze sociale opdracht en dus deel van ons mission statement. Op YouTube hebben we daarover nog een filmpje gemaakt, dat je via deze link kunt bekijken.

Nog meer weten?
Enkele stagiairs van het vorige academiejaar hebben een filmpje gemaakt. Dat kun je bovenaan deze pagina bekijken. Je kunt ook nog even wat gegevens checken op onze pagina ‘Over june.’.

Veel succes en welkom bij #teamjune!